Wednesday, February 23, 2011

Cuti

Assalamualaikum,

And a very happy day to all of you!




This entry is really really important, either to me, or to all of you.

Ramai yang tak tahu bahawasanya, pada tanggal 22 Febuari 2011 telah termaktubnya satu sejarah baru.
Tamatlah sesi pengajian Semester II seorang jejaka di Center for Foundation Studies, IIUM Nilai.

Ya...

Sudah tamat!

Kringggggggggggggg!!!! 

Photobucket

Maka, bercuti lahh saya selama tiga minggu sebelum Semester III start balik. 

Me: Apa la aku nak buat kat rumah nanti..hurm..

Encik Kentang & Miss Potato: Tidur je lahh nanti tuhh...

Me: -.-"

Ohh!

Tak tamat macam tuhh je okeyy. 

Tak dramatik la kalau macam tuhh.

Last day semester nihh terjadinya satu peristiwa yang aku tak akan lupakan sampai bila-bila. 

Haha.





Okeyy... Lurus ke titik,





Aku ada exam Statistics siang tadi. Last paper la nihh sebelum cuti kann.

Nak dijadikan cerita,

Macam biasa lahh, malam exam, study bagai nak rak. Kononnya pecutan akhir laa. Padahal sembang je lebih. 



Exam pukul sembilan pagi esok. 



Mula mula aku bajet nak stay berjaga je terus sampai exam. 

Tetapi, 

Aku tewas. 

Tewas kepada godaan mata yang menggedik nak berehat pulak dahh. 

Setelah dipujuk rayu, aku pun terlelap. 

Tak tahu kenapa, tapi aku rasa sedapp je tidur waktu tuhh, terus tak ingat dunia. 




Zzz..





Tik tokk..


Tikitiki tokk..





Jarum jam berdetik...lagi...




Dan lagi..






Huh!

Aku terjaga...



Tengok luar tingkap, langit dah cerahh.

Burung burung berkicauan waktu tuhh.

Ada yang bekerja.

Ada yang bergembira.

Rasa cuak, terkesima dan kelu tanpa kata waktu tuhh.

Kalau kilat sabung menyabung, lagi sakitt Sin. Ngilu. 



Tak sedap hati.


Aku pun cepat-cepat-lahh tengok jam.

Sembilan dua puluh sembilan pagi.

Diulangi,

9:29 pagi!


Oh our God! TER-over slept!

Aku dah lewat 29 minit!

Tak pernah jadi macam nihh.




Seriously, 

Saat tuhh tak bagi aku peluang nak pikir banyakk.




Takkan nak repeat Statistics kott.

Sumpah tak rela makkk...



Aku pun cepat cepat capai baju melayu, baju kebangsaan kita.

Dan songkok.

Mandi macam P. Ramlee dalam filemnya Bujang Lapok,

dan memecut pergi Seminar Hall.




Lebih kurang 9.45 pagi aku jejak depan hall.



Sunyi...

Sepi...



Yeahh exam dah start lama dah...


Dengan menebalkan muka, aku masuk dalam jugakk, jumpa Madam Rahimah.




Me: "Ehem ehem..Madam, sorry I'm late." (muka kesian)

Madam Rahimah: "What happen to you?" (sila baca dengan nada garang..)

"Sorry madam. I overslept tadi. "

"Hm.. come here. "





Pheww! 

Thanks a lot Madam Rahimah because allowed me to take the exam, even though I'd late more than 30 minutes. 

Yupp..

Walaupun terpaksa duduk depann sekali, which something that I never do it before, 

I'm so bersyukur sebab boleh jawab exam jugakk.

Kelam kabut doe. Ditambah pulak soalan yang kaw-kaw punya, aku sangat harap lulus pun jadii lahh.

Kepada korang,

nihh ada pesanan penaja.

Kalau agak agak diri tuhh sangat liat amat untuk bangun pagi, tidur lahh awal. 

Toksah bajet hero nak tidur setakat sejam dua je kalau esoknya nak exam. 

Kalau kelas biasa tak pe jugakk, boleh pergi Klinik Tawakal kat belakang tuhh, then cakap korang sakit perut cirit birit, 

confirm dapat MC. 



Tapi exam TAK BOLEH!


Nasib baik Allah sayangkan aku lagi, Dia "kejutkan" aku jugak. Photobucket


Dan terima kasih Madam Rahimah sebab bagi aku peluang nak jawab jugakk. Walaupun Madam ajar aku sekelas je, aku sangat-sangat terhutang budi dengan beliau. Thanks again.


Yeah, pengajaran dan ending terbaik semester nihh. Next, tunggu je lahh result exam keluar. 


Hopefully much much better than last semester. Please not again...



Selamat bercuti rakan rakan sekalian! 


Ops, student CFS sahaja okeyy. Student UiTM, Kolej-kolej lain, sila belajar rajin rajin ya. Jangan jadi macam saya pulakk :)

See ya! Animated Pictures, Images and Photos

4 comments:

Namer Ismail said...

aku x kesah pun kalau x pergi..pergi pn ak x jawab..ha3

HaNaHLuvHerLife said...

hey babe..
lucky u awake,,
hope wat happened last sem didnt happen tis sem..
wish u luck in ur life..

azree.ziffi said...

Jang: hahahakk..kalo mmg tak boleh jawab tak pergi tak pe...nigg boleh jawab...rugi ahh tak pegi...

Arahmyad said...

haahaa~
kalo aku ade aku da kjutkan da ko..
nasib baik ko bangun...