Tuesday, February 8, 2011

KTM = Keretapi Taik Munyit

Salam 1 Malaysia

milkysmile

Sebenarnya, apa yang aku nak post nih dah lepas dahh.. Hari ahad hari tuh.. Tapi aku nak story jugak.. Bengang + rimas meyh...  

milkysmile

Korang semua @ hampir kesemua dari korang mesti pernah naik Komuter kan? Kalau tak pernah pun mesti pernah dengar @ taw la apa kejadahnya Komuter tersebut.. Kan? Haa.. Aku nak story tentang ke-menyampah-an aku terhadap Komuter yang kononnya ada menang anugerah pengangkutan apa tah dalam dua tiga tahun nih..

Seumur hidup aku, itu la rasanya barisan nak beli tiket yang paling aku tak ikhlas nak beratur... Kalau korang pernah beratur nak beli tiket wayang kat Mid Valley pada hari Rabu di musim cuti sekolah, sumpah yang tuh lagi pendekkkkk dari yang kat KTM nih....

Bengong pon ada... Dah la KTM Bdr Tasik Selatan tuhh macam stesem utama la jugak lebih kurang kann.. Ada ke patut kaunter tiket ada SATU je? Plus slowww pulak tuhh.. Ok ada la dua mesin tiket yang operate sendiri tuhh kan.. But, Hadoyai..... 1. Mesin rosak. 2. Tak boleh detect duit. 3. Tak cukup duit baki. Soooooo stupiddddd, right? Bayangkan, kalau seseorang itu telah beratur lebih dari sejam dengan niat ikhlas nak beli tiket nihh, samapi-sampai kat depan je, mesin tiket tuhh tak boleh detect duit yang seseorang tuh masukkan? Tak ke timbul niat jahat beliau untuk naik Komuter tersebut tanpa tiket?

Ok itu cerita dekat kaunter.

Masuk tren...

Sangat sangat lahhh pack! Dah layak jadi sardin dahh siapa siapa yang naik waktu tuhh.. Gila lahhhh... Panas + macam-macam bau ada.. Phew..... aku yang nak turun stesen Nilai yang tak berapa jauh tuhh pun dahh tak tahan, bayangkan mereka-mereka yang naik dari stesen Sungai Buluh ataupun Batu Ketonmen macam tuhh.. Mesti ada penyesalan + sumpah seranah yang muncul dari lubuk hati diorang... Semua dosa KTM tanggung....

lebih kurang macam nihh la pack gila doe dalam tuhhh...


Kepada incik yang terlibat, tak perlu sangat stesen KTM besar-besar + lawa-law sangatttt... Yang penting, cukup sifatnya.. Kalau stesen lawa tapi sevis buruk tak ada makna-nya-punnn kann?? Better duit renovate stesen-stesen semua tuhh dilaburkan beli tren baru + banyak-banyak. Tak ada lahh kena tunggu lama GILA plus berhimpit dan panas GILA! 

Aku nak buat permohonan nak bawak kereta jelahh lepas nihh... Simpang malaikat 44 nak naik KTM lagi... heeeee~~~ milkysmile

2 comments:

cik puan muda akma daty :p said...

setuju 1000%.
KTM sucks lately. p'khidmatan siot gila.tak berbaloi dgn harga tiket yg kita bayar.

azree.ziffi said...

yup!thats true...sucks kan?naik kereta lg sng...